Карлівська міська рада
Карлівський район, Полтавська область

Виконання власних повноважень – основна задача міської ради

 

Законом України «Про місцеве самоврядування», Бюджетним кодексом України передбачено виконання власних повноважень міських, сільських та районних рад, і можна впевнено говорити, що Карлівська міська рада в повному обсязі їх виконує.

З міського бюджету фінансується ремонт доріг, освітлення вулиць, утримання в належному стані територій, житлового господарства тощо. Левова частка фінансування іде на реалізацію міських соціальних програм таких, як: «Обдарована дитина», «Підтримка військовослужбовців – учасників АТО», «Шкільний автобус», «Матеріальне забезпечення лікарів Карлівської ЦРЛ», «Матеріальне, моральне заохочення працівників загальноосвітніх навчальних закладів», «Підтримка Карлівської районної ГО «Союз Чорнобиль», «Підтримка районної організації інвалідів» та ін.

Згідно законодавства, до власних повноважень виконавчих органів міських рад належить організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг.

Тож стає незрозумілою позиція районної ради щодо реконструкції колишнього корпусу №2 ЗОШ №1. Будівництво на цьому місці басейну та спортзалу коштуватиме не один десяток мільйонів, а проект такої споруди – не одну сотню тисяч гривень. Тож чи доречно наразі планувати таке масштабне нереальне будівництво, коли в районному бюджеті не вистачає коштів на той самий архів? Натомість, рішенням 18 позачергової сесії міської ради надано згоду на відбудову зруйнованої визначної пам'ятки історії та культури – Свято-Успенської церкви, яка колись прикрашала центр міста. Реалізація цього проекту в порівнянні з будівництвом спортивного комплексу – не захмарні мрії, а реальні дії, але на адресу міської ради одразу після прийняття цього рішення надійшов лист від голови районної ради щодо негайного його  скасування. Чи не нагадує це комедію «Собака на сіні»?

Щодо зауважень членів президії районної ради стосовно спільного утримання трудового архіву, а саме виділення субвенції через нестачу коштів на заробітну плату директора архіву і бухгалтера, Карлівська міська рада повідомляє, що згідно ст. 37 Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» матеріально-технічне і кадрове забезпечення архівних установ здійснюється їх засновником або власником. Враховуючи вищезазначене і те, що засновником районного архіву є Карлівська районна рада, видатки по заробітній платі працівникам архіву повинні здійснюватися з районного бюджету.

З приводу того, що на території міста мешкає половина населення району на яких, в тому числі, спрямовано дії районних Програм, нагадуємо, що мешканці міста сплачують левову частку податку з доходів фізичних осіб саме в районний бюджет. І це – основне джерело наповнення районного бюджету. Тож в повноваженнях та обов’язках районної ради забезпечувати функціонування закладів охорони здоров’я, освіти, культури тощо, здійснювати фінансування і на підвезення випускників на ЗНО, і на оздоровлення дітей, і на утримання архіву. Одним словом – виконувати свої повноваження, якими наділила держава.

В межах своїх можливостей міська рада постійно надає субвенцію в районний бюджет. Так, у 2016 році було надано субвенцію в сумі 1 млн. 192 тис. грн., а за чотири місяці 2017 року – 315,7 тис. грн.  Не важко  підрахувати скільки за ці кошти можна було відремонтувати в місті доріг чи освітити вулиць.

Тож, зважаючи на критичні зауваження президії районної ради, можна лише порекомендувати Карлівській районній раді добросовісно виконувати власні повноваження, а саме – здійснювати фінансування прийнятих районних Програм з районного бюджету.

 

 

 

 

« повернутися до списку новин