До уваги одержувачів житлових субсидій! Спрощено порядок перепризначення субсидій з травня 2021 року
19 травня 2021 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №505 «Деякі питання призначення житлових субсидій», якою внесено зміни до порядку призначення житлових субсидій з травня 2021 року.
Сім’ям, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, житлова субсидія з травня 2021 року на наступний термін буде перепризначена автоматично без особистого звернення громадян, крім трьох категорій сімей, яких необхідно подати нові заяву та декларацію.
Рішення про призначення житлових субсидій таким домогосподарствам в автоматичному режимі прийматиметься органами соціального захисту населення на підставі інформації Міністерства фінансів України за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій та членів їх сімей (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше).
Тобто, житлова субсидія за травень-червень 2021 року буде нарахована автоматично у червні поточного року після отримання даних за результатами верифікації від Міністерства фінансів України.
Нові заяву та декларацію для призначення субсидії на наступний термін з травня поточного року необхідно подавати лише:
- сім’ям, яким субсидія надавалася у грошовій безготівковій формі (тобто, субсидія не виплачувалась безпосередньо одержувачу готівкою, а перераховувалась на рахунки організацій-надавачів житлово-комунальних послуг через АТ «Ощадбанк»);
- сім’ям, яким субсидія призначалась за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень; внутрішньо переміщені особи);
- сім’ям, яким субсидія призначалась без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації (на фактично проживаючих осіб).
Постановою уточнено за яких умов житлова субсидія не призначається:
якщо будь-хто із складу домогосподарства або членів їх сімей має на депозитному рахунку кошти у сумі, що перевищує 100 тис. гривень. До внесених змін сума депозиту була визначена у розмірі 25-кратному розміру прожиткового мінімум для працездатних осіб (56 750 грн.)
якщо будь-хто із складу домогосподарства або членів їх сімей має у власності більш ніж одне житлове приміщення (квартиру, будинок). Не береться до уваги житло, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності, розташоване у сільській місцевості, на тимчасово окупованій території, на лінії зіткнення або непридатне для проживання.
При розрахунку розміру субсидії не враховуються доходи від розміщення депозитів.
Одночасно зазначаємо, що сім’ям, яким субсидія з травня 2021 року буде перепризначена автоматично, обов’язково необхідно протягом травня-серпня 2021 року повідомити територіальні управління соціального захисту населення про обставини, які впливають на право отримання субсидії, зокрема, якщо будь-хто із складу домогосподарства або членів їх сімей:
має у власності транспортний засіб, з року випуску якого минуло менше п’яти років або більше ніж однин транспортний засіб, з року випуску якого минуло менше ніж 15 років ( крім мопеда і причепа);
протягом 12 місяців перед призначенням субсидії без звернення здійснив на суму, яка перевищує 50 тис. гривень купівлю або оплатив будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг), здійснив внески до статутного капіталу, надав фінансову допомогу (позику);
має у власності більш ніж одне житлове приміщення (квартиру, будинок);
має на депозитному рахунку кошти у сумі, що перевищує 100 тис. гривень.
Також необхідно інформувати про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств; зміну у складі сім’ї члена домогосподарства, зміну соціального статусу членів домогосподарства.
Прийом документів для призначення житлових субсидій проводиться на рівні:
- відділів соціального захисту відповідної територіальної громади або визначених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради;
- уповноважених осіб старостинських округів;
- посадових осіб центру надання адміністративних послуг (у разі їх створення);
- управлінь соціального захисту населення міст обласного значення.
При зверненні з питань призначення житлової субсидії при собі обов’язково необхідно мати: паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код), інформацію про паспортні дані та реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) членів домогосподарства та членів їх сімей (в тому числі, які зареєстровані за іншою адресою), інформацію про особові рахунки організацій-надавачів житлово-комунальних послуг (зазначається у платіжних квитанціях або розрахункових книжках), інформацію про виплатні реквізити банківської установи для виплати субсидії.
Документи на призначення субсидії також можливо подати в електронному вигляді через сайт Мінсоцполітики в розділі Е-сервіси за посиланням: https://subsidii.mlsp.gov.ua/.
Зразки бланків нової заяви та декларації розміщено на вебсайті Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації: http://plsz.gov.ua/pub_doc/zayava%202021.doc, http://plsz.gov.ua/pub_doc/declaraciya%202021.doc.
Для зручності населення області Департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації розроблено зразки заповнення заяви та декларації для призначення субсидії та рекомендації щодо їх заповнення, з якими можливо ознайомитись на сайті Департаменту за посиланням http://plsz.gov.ua/pub_doc/instrukciya-2.doc